A GYŐRI ELŐADÓMŰVÉSZ STÚDIÓ 1987-ben alakult meg a Bartók Béla Megyei Művelődési Központ művészeti csoportjaként. Vezetője. Z. Szabó László Kazinczy- és Radnóti-díjas tanár. Tagjai a KIVÁLÓ EGYÜTTES címmel többszörösen kitüntetett Győri Ifjúsági Irodalmi Színpad s annak jogutódja a -szintén KIEMELT EGYÜTTES címmel bíró - Győri Theátrum Színpad, országos versmondó versenyeket nyert versmondóiból kerültek ki. A tagok többsége dolgozó, felnőtt ember (pedagógus, mérnök, főiskolai hallgató) legtöbbjük Radnóti-díjas versmondó.
Az Előadóművész Stúdió tematikus műsoraival rendszeresen szerepelt a megye különböző településeinek művelődési intézményeiben, könyvtáraiban, író-olvasó találkozókon, általános- és középiskolákban rendhagyó irodalom órák keretében lépett fel. A Bartók Béla Megyei Művelődési Központban 1990 óta havonta egy alkalommal az általa létrehozott PÓDIUM PRESSZÓ keretében verses-zenés pódium- műsorokkal lépett közönség elé. Kéthetente a szlovákiai magyar lakta településeken (dunaszerdahelyi járás) rendhagyó órák keretében alap-és középiskolákban szerepelt. Havonta egy alkalommal a dunaszerdahelyi Városi Művelődési Központban mutatkozott be összeállításaival.
Z. Szabó László tanár 1992-ben bekövetkezett halála után a csoport vezetését Wenczel Imre tanár, drámapedagógus vette át.
A Magyar Versmondók Egyesülete Győr-Moson-Sopron Megyei Szervezete 1998-as megalakulása után az Előadóművész Stúdió az Egyesület keretében folytatta munkáját. Tagsága 10-12 fő, részben megújult. Vezetője: Popper Ferenc, az Egyesület elnöke.
Az ELŐADÓMŰVÉSZ STÚDIÓ ma is rendszeresen dolgozik, folytatja a kezdetekkor kialakított hagyományokat. Tematikus műsoraival, szerkesztett verses-zenés összeállításaival megyénk művelődési intézményeiben, könyvtáraiban, író-olvasó találkozókon, rendhagyó irodalom órákon lép fel. A dunaszerdahelyi és galántai járás alap és középiskoláiban rendhagyó irodalmi órákon működnek közre.
Tevékenységük elismeréseként a kulturális miniszter 2006-ban
Csokonai Vitéz Mihály Közösségi díjjal tüntette ki az együttest.

